۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۴۷۹۶
رییس دانشگاه علمی کاربردی قم خبر داد؛

پیگیری طرح بزرگ مهارت آموزی به طلاب| طلاب مبلغ کارآفرینی و تولیدمحوری باشند

نادری با اشاره به همکاری دانشگاه علمی کاربردی با نهادهای حوزوی، گفت: یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه ارتباط بیشتر با حوزه است زیرا طرح بزرگ مهارت آموزی به طلاب در دست پیگیری است که می تواند ثمرات ارزشمندی برای کشور و حوزه داشته باشد.
نادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن نادری رییس دانشگاه علمی کاربردی استان قم امروز در نشستی رسانه ای با خبرنگاران از فعالیت 18 مرکز علمی کاربردی در قم خبر داد و تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این مراکز را 4 هزار و 500 نفر عنوان کرد.

وی افزود: دو سوم دانشجویان در مقطع کاردانی و یک سوم آن ها نیز در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، با توجه به این که مراکز رشته های مهارتی و فنی درس می دهند دو سوم دانشجویان مرد و ما بقی دانشجویان را زنان تشکیل می دهند که تا کنون 20 هزار نفر از این مراکز فراغ التحصیل شده اند.

نادری با بیان این که در استان قم ۵۱ رشته تحصیلی ارائه می شود، اظهار داشت: ۱۲ رشته جزء رشته هایی است که برای نخستین بار در مراکز ما تدریس می شود؛ از این میزان رشته ۳۳ رشته در مقطع کاردانی و ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی رشته های مراکز علمی کاربردی را بر اساس نیازهای استان قم دانست و مدیریت امور فرهنگی، برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و قرآنی، مربیگری آمادگی جسمانی، گردشگری، معماری داخلی و فناوری اطلاعات  را از جمله این رشته ها برشمرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت های فرهنگی و دینی این دانشگاه ابراز داشت: از 3 سال پیش دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن وعترت به مدت سه سال است که به قم واگذار شده است و سال گذشته ۱۶هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال نیز این برنامه با قوت و کیفیت بیشتری در حال اجرا است این جشنواره سال گذشته عنوان سوم را در بین دستگاه های برگزار کننده این مسابقات کسب کرد و در حوزه دستگاه های مهارت محور نیز رتبه نخست را از آن خود کرد.

نادری با اشاره به فعالیت های ورزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: حضور این دانشگاه در مسابقات گوناگون ورزشی و کسب عناوین نشانه اهمیت دادن به ورزش و فعالیت با نشاط دانشجویان این دانشگاه است.

وی با اشاره به صدور ۱۲ هزار دانشنامه تحصیلی در این دانشگاه اضافه کرد: کتاب رشته شغل های دانشگاه علمی کاربردی نیز منتشر شده است زیرا دانشگاه باید آینده شغلی استان را در نظر بگیرد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به راه اندازی کلینیک کارآفرینی و مشاوره شغلی و دفاتر کارآفرینی در مراکز علمی کاربردی گفت: برنامه های درسی در دانشگاه علمی کاربردی متناسب با مناطق مختلف تدوین شده است و رشته های جدید جایگزین رشته های منسوخ می شوند.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه علمی کاربردی با نهادهای حوزوی مانند مرکز علمی کاربردی جامعه المصطفی افزود: یکی از اولویت های اصلی فعالیت این دانشگاه ارتباط بیشتر با حوزه است زیرا طرح بزرگ مهارت آموزی به طلاب در دست پیگیری است که در آینده قطعا می تواند ثمرات ارزشمندی برای کشور و حوزه داشته باشد.

نادری ابراز داشت: این فعالیت با مشارکت جدی و فعالانه و هم افزایانه حوزه ودانشگاه علمی کاربردی ادامه خواهد یافت و اثرات آن می تواند همه جامعه را با توجه به نقش تبلیغی مبلغان و روحانیان منتفع کند، مبلغان نیز می توانند با توجه به شرایط امروز جامعه مبلغ کارآفرینی، تولیدمحوری و مهارت آموزی باشند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات